Smart Trick til at Sælge din Brugte Bil Hurtigt

Når man skal have solgt sin gamle bil, så vil man typisk gerne have, at det går stærkt. Man har sandsynligvis allerede anskaffet sig sin nye bil, og den gamle står bare og fylder. Jo længere tid den står og samler støv, jo mere umuligt kan det virke, nogensinde at skulle få den solgt. Det er derfor ganske almindeligt at søge nettet tomt for måder, hvorpå man hurtigst muligt kan få solgt sin bil.

Du er sikkert allerede stødt på de helt grundlæggende ting, der gør det nemmere at sælge sin bil. Jeg forestiller mig at du allerede har støvsuget bilen, vasket den, og måske endda poleret den. Du har sikkert fået taget nogle helt og aldeles fremragende billeder af den, og skrevet en annonce der indeholder hver eneste detalje, der kan være vigtig for den potentielle køber. Der er massevis af gode tips og idéer derude, og du har sikkert taget rigtigt mange af dem til dig. Men hvad gør man, når det bare ikke ser ud til at virke? Det var den situation jeg selv stod i, og jeg fandt det utroligt frustrerende. Det endte med at jeg måtte finde på mit eget lille trick, for at få bilen solgt. Tricket viste sig at være langt mere effektivt end jeg havde turde håbe, og derfor deler jeg det nu med dig, og resten af verden.

Tricket var faktisk meget simpelt: jeg begynde at læse alle de annoncer, hvor folk have en brugt bil til salg. Hvis bilen havde nok tilfælles med den bil jeg gerne ville sælge, så kontaktede jeg sælgeren. Hvornår en bil har ”nok” tilfælles med din bil er lidt svært at forklare, men du kan nok selv fornemme det. Hvis det er en familiebil af nyere dato, der ingen fejl og mangler har, så er det biler ligesom den, du skal kigge efter.

Hvorfor kontaktede jeg en person, der sælger en bil, når nu mit mål er at sælge min egen? Det er meget simpelt: han sælger nok sin bil på et tidspunkt. Når han har fået solgt sin egen bil, så er der stadig en god chance for, at andre interesserede købere vil finde hans annonce og kontakte ham. Normalt er han bare nødt til at sige ”Beklager, den er allerede solgt”, og dermed skuffe den der ringer. Det er altså spild af tid for begge parter. Men det er her min idé kommer ind i billedet: hvad hvis han i stedet kunne fortælle dem om den bil jeg har til salg? Personen der ringer har trods alt vist interesse for en tilsvarende bil, så der er god chance for, at de ville finde min bil interessant.

Så jeg kontaktede ganske enkelt alle disse sælgere, og tilbød dem 10% af salgsprisen, hvis de sendte en køber min vej, efter deres egen bil var solgt. Jeg behøv i princippet ikke engang at skrive min egen salgs-annonce – de klarede markedsføringen for mig!